Handelsbetingelser

Generelle oplysninger


Xpressen ApS
CVR-nr. 25 44 97 89
Mørupvej 30 - 7400 Herning
E-mailadresse: info@xpressen.dk
Telefonnummer: +45 96 26 10 90

Betaling
Salg af merchandise med Xpressen logo samt sikkerhedsudstyr, mobiltelefon og beklædning til chaufføre hos Xpressen

Det kan betales med Visa og Mastercard. Alle beløb er i Danske kroner og inkl. moms (25%).

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

 


 

 

Levering

Leveringen til ikke ansatte hos Xpressen vil ske med Xpressen biler, hvor du vil modtage varen 1-3 hverdage efter bestillingen. Prisen for at få fragtede med Xpressen er 75,00 DKK. Ansatte hos Xpressen afhenter selv varen uden fragtomkostninger.

Ved aceptering af handelsbetingelserne, gives der fuldmagt til at stille varen forsvarligt på adressen. Der leveres ikke til ikke-brofaste øer.

 

Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at ringe på 9626 1090 eller ved at benytte
standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende orginal emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle penge retur, anbefales det, at varen returneres i orginal emballage.


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi beløbet for varen som er modtaget fra dig, dermed ikke leveringsomkostninger. Uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Xpressen
Mørupvej 30

7400 Herning

 

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 2 års reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 


Varen sendes til:

Xpressen
Mørupvej 30

7400 Herning
 
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.


Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Xpressen ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på xpressen.dk er Xpressen ApS.
  

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

Som registreret hos Xpressen ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@xpressen.dk

 

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@xpressen.dk. 

Der tages forbehold for fejle og mangler, herunder udsolgte vare



 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 30/5 - 2018